Managementul marketingului este cel mai folosit manual de marketing deoarece
continutul çi organizarea lui tematicå reflectå permanent schimbårile din teoria çi
practica marketingului. Prima lui editie, apårutå în 1967, a introdus conceptia conform
cåreia firmele trebuie så fie orientate spre client si spre piatå, dar vorbea prea putin
despre subiecte care acum au devenit fundamentale, cum ar fi segmentarea, vizarea
pietei si pozitionarea. Concepte cum ar fi capitalul mårcii, analiza valorii clientului,
marketingul cu baze de date, comertul electronic, retelele de furnizare a valorii, canalele
hibride, managementul lantului de aprovizionare çi comunicatiile de marketing inte-
grate nici måcar nu fåceau parte din vocabularul marketingului din vremea aceea.
Acum, firmele vând bunuri si servicii printr-o mare varietate de canale directe si
indirecte. Publicitatea în maså nu mai este nici pe departe atât de eficace pe cât era
odatå. Firmele exploreazå noi forme de comunicare, cum ar fi experientele, divertis-
mentul si marketingul viral. Tot mai multi clienti încep så le spunå firmelor ce tipuri de
produse si de servicii doresc, çi când, unde çi cum doresc så le cumpere.
În consecintå, firmele si-au schimbat „treapta de vitezå“, trecând de la managemen-
tul portofoliilor de produse la cel al portofoliilor de clienti, compilându-si baze de date
cu clientii individuali pentru a-i putea întelege mai bine si, astfel, pentru a putea alcåtui
oferte si mesaje individualizate. Firmele fac mai putinå standardizare a produselor si a
serviciilor, orientându-se mai mult spre specializarea de niså si spre adaptarea la
comandå. Monologurilor în comunicare le iau locul dialogurile cu clientii. Metodele de
måsurare a profitabilitåtii clientului si a valorii pe viatå a clientului devin tot mai bune.
Firmele se stråduiesc så måsoare rentabilitatea investitiilor pe care le fac în marketing çi
efectul asupra valorii pentru actionari. De asemenea, se aratå preocupate de implicatiile
sociale si etice ale deciziilor lor de marketing.
Managementul marketingului este un manual esential pentru orice student sau profesionist interesat in marketing. Acest manual este deosebit de valoros, acoperind toate aspectele marketingului, de la segmentare, vizarea pietei si pozitionare, pana la comert electronic si comunicarea de marketing integrat. Este bine organizat, cu capitole clare, si ofera o multime de informatii utile despre practica si teoria marketingului. Recomand tuturor sa comande aceasta carte, deoarece reprezinta un instrument extrem de pretios pentru orice marketer.